Westerkade Partners

We werken op de westerkade samen met nog twee onderwijs professionals.

LEREN LEREN SCHIEDAM

- BEGELEIDING & COACHING VOOR LEERLINGEN DIE HULP KUNNEN GEBRUIKEN BIJ LEREN LEREN
- MATERIAAL & WORKSHOPS VOOR PROFESSIONALS DIE WERKEN MET KINDEREN EN TIENERS

banner

Tineke van der Klink-Bouwens & Robine Kroon-Zijderhand

Wij ontwikkelen onderwijsmateriaal op het gebied van executieve functies en geven deze in eigen beheer uit. Wij zijn vele jaren in het basisonderwijs werkzaam geweest: Tineke als leerkracht van plusklassen en Robine als begeleider van zorgleerlingen. In maart 2020 starten wij een huiswerkinstituut in Schiedam waar groepen leerlingen huiswerkbegeleiding en coaching krijgen. Ook worden hier onze trainingen en workshops voor professionals gegeven over leren leren, executieve functies en communiceren.

In onze nieuwe ruimte op de Westerkade 20 in Schiedam gaan we samenwerken met nog 2 dames die hun sporen verdiend hebben op onderwijs gebied en de juiste visie hebben om samen voor leerlingen en professionals het verschil te maken om echt vooruit te komen.

Met veel plezier stellen we ze je hieronder aan je voor.

 

ONDERWIJSPRAKTIJK WERKBAAR

Daphne van Werken - Onderwijspraktijk Werkbaar

Daphne van de Werken

Ik ben sinds 2004 werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs, doen waar mijn hart van vol is: kinderen leren leren en voor ieder kind de passende werkwijze bedenken. De afgelopen jaren heb ik mij verder ontwikkeld in de speciale onderwijsbehoeften van ieder kind. Als het voor een kind mogelijk kan worden gemaakt de juiste werkwijze vorm te geven, komt het leren leren weer op gang en kunnen kinderen weer groeien in hun zelfvertrouwen. Dit is voor mij de mooiste beloning in het vak.

  Niet alleen ieder kind, maar ook iedere ouder, leerkracht en school hebben hun eigen ontwikkeling. Sinds 2014 heb ik mijn praktijk Onderwijspraktijk Werkbaar opgebouwd, waar ik o.a. (online) remedial teaching, coaching, Brain Gym® begeleiding, co-teaching en scholing aanbied. Met behulp van mijn aandacht, begrip, inzicht, humor, kennis en expertise op weg naar de oplossing voor iedere (leer)uitdaging en ondersteuningsvraag.

"Lucas heeft gedurende anderhalf jaar RT gehad van Daphne. Zij is een uitstekende RT-er die vanuit de behoefte van het kind een aanpak kiest. Dat kan zijn puur gericht op de materie maar ook in combinatie met de psyche van het kind. Zij is in staat om snel een vertrouwensband met het kind op te bouwen en te bewaren. Haar lessen hebben in belangrijke mate bijgedragen aan de schoolprestaties en het eindadvies van onze zoon." Nathalie & Rob

In 2020 kun je bij Onderwijspraktijk Werkbaar terecht voor:
- een (online) remedial teacher voor alle basisschoolvakken en arrangementen.
- een online leerkracht voor leerlingen die niet naar school kunnen of in het buitenland Nederlands onderwijs nodig hebben.
- een diagnostisch onderzoek en advies voor alle basisschoolvakken.
- een behandelaar voor ernstige reken- en wiskundeproblemen en Dyscalculie (ERWD).
- een Jungle Memory coach voor werkgeheugentraining.
- een SMART (Raise your IQ) coach voor geheugentraining.
- een bikkeltrainer voor weerbaarheid, faalangst en sociale vaardigheden.
- een Brain Gym® begeleider om weer in balans te komen door beweging.
- een Brain Gym® instructeur om Brain Gym® workshops te geven en scholen te begeleiden met de implementatie van de 26 beweegactiviteiten.
- een Dominance Factor begeleider voor advies en ondersteuning over dominantie (voorkeur) leerprofielen.
- een Dominance Factor instructeur om workshops te geven en scholen te begeleiden met het anders kijken naar kinderen door gebruik te maken van hun eigen leerprofiel.
- een co- teacher voor (startende) leerkrachten.

Een afspraak voor een kopje koffie/thee om te bespreken of we iets voor elkaar kunnen betekenen? Laat het me weten.

www.onderwijspraktijk-werkbaar.nl

www.facebook.com/onderwijspraktijkwerkbaar

 

REMEDIAL TEACHING

Marlène van Otterloo Remedial Teacher

Marlène Van Otterloo

Vanaf 2001 heb ik veel ervaring opgedaan als leerkracht en remedial teacher, waarbij ik de opgedane kennis heb kunnen toepassen. In 2014 heb ik de opleiding afgerond waarbij de thema’s dyslexie, dyscalculie en taal- en rekenspecialist centraal hebben gestaan. 

Ik coach de kinderen vanuit hun eigen denk/leerproces. Via dit denkproces bied ik de leerstof aan vanaf de actuele ontwikkeling naar de zone van de naaste ontwikkeling. Omdat ik het belangrijk vind dat een (leer)probleem vanuit verschillende invalshoeken benaderd wordt, heb ik me gespecialiseerd in het JaMaRa rekenen en heb ik verschillende cursussen gevolgd op het gebied van Brain-gym en reflexintegratie bij kinderen.

Tijdens de begeleiding maak ik gebruik van bewegend leren om onder andere de samenwerking tussen beide hersenhelften te stimuleren en om de nog eventuele aanwezige primaire reflexen te integreren. Door op deze manier te werken, wordt het probleem vanaf de basis achterhaald, aangepakt en hersteld.

Met humor motiveer en inspireer ik het leer- en ontwikkelingsproces en zet ik kinderen in beweging. Met mijn rust, geduld en positieve benadering ben ik in staat om kinderen in hun kracht te zetten. Voor mij staat voorop dat alle kinderen er mogen zijn en ertoe doen. Vanuit deze visie wil ik graag een bijdrage leveren aan de ondersteuning van kinderen tijdens de ontwikkeling in hun leerproces. 

www.vanotterloo-rt.nl